Powered By Blogger

Khamis, 1 Ogos 2013

Lawatan ke Kajian di FELCRA Nasarudin

Khamis, 1 Ogos 2013, Kajian Perniaga - Perniaga Kecil di teruskan di Kg. Lambor Kanan. di situ saya hanya berjumpa dengan perniaga - perniaga yang saya tidak dapat berjumpa pada minggu lepas dan menjalankan aktiviti pengumpulan maklumat perniaga.

Setelah habis di Lambor kanan, saya terus ke FELCRA NASARUDIN, Perak....

kedudukan kedai - kedai disini bertaburan...kebanyakan kedai bersambung dengan rumah perniaga, dan ini menyukarkan saya mencari perniaga - perniaga ditambahkan lagi kawasan Felcra ini agak besar..

Saya turut membuat tinjauan ke kawasan ORANG ASLI Kg. Suap Padi.....ternyata di penempatan orang asli tersebut mempunyai kedai, namun bergitu tiada sesiapa yang berniaga...ini turut menjadi masalah pada penduduk orang asli mendapatkan barangan runcit..

keadaan di Kg. Suap Padi

mereka turut mandapat bantuan rumah rakyat











Tiada ulasan:

Catat Ulasan